Reklamfoto åt Hårizont

Som jag hade lovat här kommer två av dom senaste annonsbilderna som jag har tagit åt Hårizont. Jag gillar väldigt mycket bilden som är mot svartbakgrund!! Den har så mycket kartaktör!! Och jag gillar framför allt ansikte utrycker på ”modellerna”. Den här bilden använs på tinningen affärsliv för att marknadsföra en tävling som Frisörerna från Hårizont deltar i. Den var super roligt att ta måste jag säga!!

Fotograf i Umeå-2288

Andra bilden tog vi ca en vecka efter vi tog bilden som är ovan. Och den såg jag igår på tidningen faktiskt!! Den har dom använt för att marknadsföra en event som dom hade på flygplatsen idag. Jag gillar hur jag placerade dom, den är väldig symmetrisk eller hur! 🙂

Fotograf i Umeå-2574

Hotel Aveny Umeå – del 2

Igår var jag på Hotel Avenys invigning, alltså invigning av deras nya konferens lokalerna som jag fotade och kunde inte publicera bilderna innan själva invigningen. Men nu ja!! 😀 Jag gillar speciellt mycket de här bilderna därför att dom har så fint belysning i deras lokalerna som gjode det enkel för mig att få till bilderna precis som jag ville. Det var alltså väldigt roligt att redigera de här bilderna. Man lägger ner mycket tid när man redigerar bilder på interiörer, och man vill självklart att det ska vara roligt att jobba med! 🙂

Om du är direktor på en Hotell och du känner att det är dags att förnya bilderna, tveka inte att kontakta mig. Jag har fotografera åt Comfort Hotel Winn, Hotel Aveny och Hotel Wilhelmina och dom är alla mycket nöjda med mitt jobb!

FOTOGRAF UMEÅ - HOTEL AVENY-1

FOTOGRAF UMEÅ - HOTEL AVENY-

FOTOGRAF UMEÅ - HOTEL AVENY-1-4

FOTOGRAF UMEÅ - HOTEL AVENY-1-3

Dom har även anlitat mig för att fotografera Pipes of Scotland och kolla vad mysigt det blev!! 🙂

FOTOGRAF UMEÅ - HOTEL AVENY-1-5

FOTOGRAF UMEÅ - HOTEL AVENY-1-6

Hotel Aveny Umeå – del 1

Idag tog jag en jätte häftigt bild åt Hårizont!!! Gud vad vi gillar den!! Den ska jag publicera väldig snart här på bloggen när dom har använt bilden i deras annons  🙂

Jag håller på att fotografera en stor del av Hotel Aveny, dom anlitade mig först för att fotografera deras nya konferenslokalerna. Och dom blev jättenöjda så nu har dom även anlita mig för att fotografera deras Lobby, lobby baren, Restaurang Angelini och även Pipes. Men allt kan inte göras på samma dag så jag kommer att göra några blogginlägg med bilderna. Bilderna på deras nya konferenslokalerna kan jag inte publicera nu därför att dom kommer att ha en invigning snart och jag måste vänta tills det 😉 Och vilka fina lokaler så vänta bara och se!!! 😀

Några fakta: Som gäst har du tillgång till gratis trådlöst internet, hotellets sköna och bekväma loungebar, puben Pipes Of Scotland och Restaurang Angelini, inspirerad av det italienska och amerikanska köket. Dem erbjuder hotellets gäster kostnadsfri träning på stans fräschaste gym Formtoppen som ligger i samma hus.

Hotel Aveny Umeå - FOTOGRAF-

Hotel Aveny Umeå - FOTOGRAF--7

Hotel Aveny Umeå - FOTOGRAF--3

Hotel Aveny Umeå - FOTOGRAF--4

Och här nedan ser ni bilder på Angelini

Hotel Aveny Umeå - FOTOGRAF--6

Hotel Aveny Umeå - FOTOGRAF-2263

Hotel Aveny Umeå - FOTOGRAF-2269

Hårizont i Umeå

Nu har Hårizont en ny hemsida och självklart kontaktade dom mig för att förnya sina bilder!! 🙂

Ingela på Hårizont och  Fredrik Johansson på Vk-Event var i min studio i tisdags förra veckan. Dom hade lite bråttom med att ta nya bilder för att kunna ha dom i deras nya hemsida. Jag fixa tid åt dom på en gång, och dessutom lovade att dom skulle få sina bilder innan helgen, så att bilderna kunde vara på deras hemsidan idag tisdag när dom släppte den! Gud vad glada dom blev!! 🙂 Dom ville ha en ljusgrå bakgrund och svartvita bilder. Och eftersom dom är frisörer så ville jag lifta fram deras hår ganska mycket, så jag fixade ljus på båda sidor av deras hår. Snyggt blev det vad!? 🙂

Några fakta: Det var Ingela som startade Hårizont för 30 år sedan, hon äger det och driver det fortfarande. Idag har Hårizont 3 salonger i umeå som heter City, IKSU, Shop´n Drop, och har 17 anställda. Snyggt jobbat tycker jag!!!

Hårizont umeå - fotografer Umeå-2 Hårizont umeå - fotografer Umeå-1 Hårizont umeå - fotografer Umeå-4 Hårizont umeå - fotografer Umeå-3 Hårizont umeå - fotografer Umeå-5 Hårizont umeå - fotografer Umeå-7

Norrtåg reklamfoto

Precis innan Jul jag blev jag kontaktat av en reklambyrå som Heter Vinter, dom finns i Skellefteå, Luleå och i Stockholm. Dom behövde min hjälp för att ta reklamfoto åt Norrtåg. Detta bokade vi så snabbt vi kunde så att jag skulle hinna ta bilderna innan julledigheten. Så jag hans som inte hitta så många statister den här gången, men som tur Alexandra följde med  och Norrtåg fixade några av deras arbetare. Så det gick bra till slut! 🙂

Det var kul att komma ditt och höra från deras tågpersonal att dom hade redan sett min reklamvideo  på TV4, dom började skämta med mig och skratta så fort dom såg mig komma. Så jag tror att dom kände sig säkra med mig där! 🙂

Jag blev mycket, mycket nöjd med de här bilderna!!! Och dom på Norrtåg hälsade att dom hade hur kul som helst och att dom gillade bilderna, reklambyrån blev också väldig nöjd så det blir säker några uppdrag till hos dom längre fram! 🙂

Fotograf umeå - NORRTÅG - Norrtågsfoto-9959

Fotograf umeå - NORRTÅG - Norrtågsfoto-9933

Fotograf umeå - NORRTÅG - Norrtågsfoto-9940

Fotograf umeå - NORRTÅG - Norrtågsfoto-9899

Fotograf umeå - NORRTÅG - Norrtågsfoto-9880

Fotograf umeå - NORRTÅG - Norrtågsfoto-9981

Fotograf umeå - NORRTÅG - Norrtågsfoto-9927